Abiogenese: buiten de onderzoekstijdschriften als aanleiding voor discussies over evolutie
Larian LeQuella
2011-12-31 11:57:13 UTC

Ik kwam net deze samenvatting tegen:

Aminoacyl-tRNA-synthetases (aaRSs) zijn verantwoordelijk voor het creëren van de pool van correct geladen aminoacyl-tRNA's die nodig zijn voor de vertaling van genetische informatie (mRNA) door het ribosoom. Elke aaRS behoort tot een van de slechts twee klassen met twee verschillende aminoacyleringsmechanismen, waarbij gebruik wordt gemaakt van ofwel de 29OH (klasse I) of de 39OH (klasse II) van de terminale A76 van het tRNA en het tRNA benadert ofwel vanuit de kleine groef (29OH) of de grote groef (39OH). Hier wordt een asymmetrisch patroon dat typisch is voor differentiatie blootgelegd in de verdeling van het codonrepertoire, zoals gedefinieerd door het mechanisme van aminoacylering van elk corresponderend tRNA. Dit patroon kan worden gereproduceerd in een unieke cascade van opeenvolgende binaire beslissingen die de dubbelzinnigheid van codons progressief vermindert. De afgeleide volgorde van differentiatie wordt duidelijk gedreven door de vermindering van vertaalfouten. Er kan een eenvoudige regel worden gedefinieerd die elke codonsequentie in zijn binaire klasse decodeert, waardoor zowel de code als de sleutel wordt verschaft om deze te decoderen. Ervan uitgaande dat de verdeling in twee mechanismen van tRNA-aminoacylering een overblijfsel is dat teruggaat tot de uitvinding van de genetische code in de RNA-wereld, kan een model worden afgeleid voor de toewijzing van aminozuren in de codontabel. Het model impliceert dat het stopcodon er altijd was, als het codon waarvan het tRNA met geen enkel aminozuur kan worden geladen, en maakt de voorspelling van een ultieme differentiatiestap, die overeenkomt met de codontoekenning van het 22e aminozuur pyrrolysine in archaebacteriën.

Toegegeven, dit is een paar jaar oud, maar ik moet vaak toegeven dat "ik het niet weet" wanneer ik aan de basis sta van discussies over evolutie. Dat wil zeggen, als abiogenese eenmaal heeft plaatsgevonden, kunnen we doorgaan en de rijke diversiteit van het leven verklaren, maar helaas weten we echt niet veel vóór die cruciale stap. Over het algemeen stellen degenen die tevreden zijn met 'magie' als antwoord hun mythen en fabels op, terwijl ik liever probeer te achterhalen wat er is gebeurd. Helaas, zoals de samenvatting laat zien, heb je eigenlijk een opleidingsniveau nodig om papers zoals deze te begrijpen, dat over het algemeen veel hoger is dan degenen die de realiteit van evolutie zouden ontkennen.

Heeft iemand een verzameling papers over abiogenese die toegankelijker en begrijpelijker zijn voor leken?

Aleksandra Zalcman
2011-12-31 17:53:37 UTC

Het fascinerende veld van abiogenese is, zoals Nick Lane het uitdrukte, "een wild westen van ideeën, theorieën, speculaties en zelfs gegevens". De verhalen die we hebben bevatten een overvloed aan aannames, er is geen hypothese waarin alle of de meeste stukjes in elkaar zouden passen. Gewoonlijk zijn wetenschappers het erover eens dat het RNA was dat een centrale rol speelde in het proces, aangezien het molecuul zowel de genetische code kon dragen die nodig is voor erfelijke natuurlijke selectie, als fundamentele biochemische reacties kan katalyseren. Waar de energie vandaan kwam en hoe deze werd aangewend om RNA (een nogal onstabiele molecule) te behouden en werk te verrichten, wordt nog steeds gedebatteerd. Een fermentatie in een 'oersoep' of een primitieve vorm van ademhaling, misschien door een dun ijzer-zwavel membraan, is voorgesteld als mogelijkheden. De tweede gaf een begin aan de hypothese van de wereld van ijzer en zwavel. IJzer-zwavelmineralen zouden de eerste organische reacties kunnen katalyseren om suikers, aminozuren en nucleotiden te synthetiseren, en uiteindelijk de RNA-wereld, waar natuurlijke selectie het zou kunnen overnemen. Theorieën zijn er in overvloed.

Gewoonlijk geven beoordelingen u een goed en toegankelijk beeld van de huidige gedachte over de kwestie. Bekijk ook het boek van Nick Lane en deze artikelen.

1. Lane N., Origin of Life in: Power, Sex, Suicide: Mitochondria and the Meaning of Life . Oxford University Press, 2005. p. 94-104.

2. Russell, Michael (2006). Eerste leven . American Scientist 94 (1): 32.

3. Van Noorden R., RNA-wereld gemakkelijker te maken - Ingenieuze chemie laat zien hoe nucleotiden hebben gevormd in de oersoep . Nature 2009

4. Check Hayden E. Een nooit eindigende dans van RNA - De herschepping van de oorsprong van het leven komt een zelfkatalyserende stap dichterbij . Nature 2009.

5. Cech TR. Het verkennen van de nieuwe RNA-wereld. Nobelprijsartikelen

6. Müller UF. Een RNA-wereld opnieuw creëren . Cell Mol Life Sci. 2006 Jun; 63 (11): 1278-93.

7. Lazcano A, Miller SL. De oorsprong en vroege evolutie van het leven: prebiotische chemie, de pre-RNA-wereld en tijd. Cel. 1996 juni 14; 85 (6): 793-8.

Hypothesen zijn er in overvloed, geen theorieën.